UNIVERSITY OF LATVIA AND RIGA TECHNICAL UNIVERSITY INVITE STUDENTS TO PARTICIPATE IN THE STUDENT SCIENTIFIC CONFERENCE
Faculty of Business, Management and Economics (University of Latvia, UL FBME) in co-operation with the Faculty of Engineering Economics and Management (Riga Technical University, RTU FEEM) is organizing the Student Scientific Conference, which will be held online on 6th of May, 2020. The registration for the Conference is open from the 3rd of February till the 30th of April, 2020. Participation in the conference is free. The authors of the best reports will get valuable prizes.
The Faculty of Business, Management and Economics (University of Latvia) and the Faculty of Engineering Economics and Management (Riga Technical University) invite students of Bachelor and Master Study programmes to participate in the Student Scientific Conference, which is a great opportunity to present and discuss their research before defending the final Bachelor and Master thesis. Students will be able to apply for the conference and submit abstracts by April 30. All abstracts will be published on the websites of both Faculties. The best will be invited to submit scientific papers for publication in the UL and RTU scientific journals.
Abstract template is available here.
Conference programme
Wednesday, 6th of May, 2020, 16:00 – 19:00
Session chairs: prof.Inna Romānova, assoc.prof. Armands Auziņš
Venue: online conference (Zoom platform: https://rtucloud1.zoom.us/j/94977161481)
Rasulbek Murodov | ASSESSMENT OF THE SCENARIOS FOR THE DEVELOPMENT OF THE ELECTRIC VEHICLE MARKET IN LATVIA |
Zilola Melieva | WHAT FASHION RETAILERS KNOW ABOUT THEIR CUSTOMERS |
Zilola Melieva | PRODUCT EXPANSION |
Satenik Avetisyan | THE INTERNATIONAL SANCTIONS AS A POLITICAL TOOL FOR SAFEGUARDING EU`S VALUES |
Krista Kristiāna Briņķe | UZŅĒMUMA ATTĪSTĪBAS STRATĒĢIJAS IZSTRĀDE STARPTAUTISKĀ TIRGŪ |
Ēriks Bunclers | SIA LINEARIS PAKALPOJUMA VEICINĀŠANAS IESPĒJAS ĀRVALSTU TIRGOS UN NĀKOTNES TENDENCES |
Laura Jermacāne | APTIEKAS DARBĪBAS STRATĒĢIJAS IZSTRĀDE |
Sabīne Anete Vasina | VADĪTĀJU IENĀKUMU UN NODARBINĀTĪBAS ANALĪZE DZIMUMU UN NOZARU GRIEZUMĀ LATVIJĀ |
Evija Anca | SOCIĀLĀ UZŅĒMĒJDARBĪBA LATVIJĀ – DARBA IESPĒJAS PERSONĀM AR GARĪGA RAKSTURA TRAUCĒJUMIEM |
Kristīne Griga | PUBLISKO ĒKU EKSPLUATĀCIJAS UZRAUDZĪBAS PROCESA PILNVEIDE UN EFEKTIVITĀTE |
Wednesday, 6th of May, 2020, 16:00 – 19:00
Session chairs: prof.Andrejs Cekuls, assist.prof. Rita Greitāne
Venue: online conference (Zoom platform: https://rtucloud1.zoom.us/j/96786284939)
Beāte Šīmane | PĀRMAIŅU VADĪBA STARPTAUTISKAJĀ BIZNESA PAKALPOJUMU CENTRĀ |
Anete Eglīte | MĀKSLĪGĀ INTELEKTA IZMANTOŠANA LATVIJAS UZŅĒMUMU MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJĀ |
Laura Dziļuma | DIGITĀLAIS MĀRKETINGS KĀ RĪKS BEZIEPAKOJUMU PREČU VEIKALU ATTĪSTĪBAI UN KOMUNIKĀCIJAI AR PATĒRĒTĀJIEM LATVIJAS TIRGŪ |
Olga Jasjuļaņeca | LIETOTĀJORIENTĒTAS PIEEJAS IZVĒRTĒJUMS E-PAKALPOJUMU PORTĀLĀ “LATVIJA.LV” |
Diāna Osīte | SOCIĀLO TĪKLU MĀRKETINGA DARBĪBA UN NOZĪME LATVIJAS UNIVERSITĀTES STUDENTIEM |
Liene Kaibe | VIRTUĀLO ASISTENTU IZMANTOŠANAS IESPĒJAS LATVIJAS UZŅĒMUMU DIGITĀLĀ MĀRKETINGA STRATĒĢIJĀ |
Andrejs Hrolovičs | ELEKTROAUTOMOBĪĻU ATTĪSTĪBAS PERSPEKTĪVAS NO MĀRKETINGA VIEDOKĻA |
Samanta Sproģe | MAZUMTIRDZNIECĪBAS UZŅĒMUMA “ATU DUTY FREE” MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJU IESPĒJAS |
Nora Batraga | PERSONISKĀ APKALPOŠANA „APRANGA GROUP” APĢĒRBU VEIKALOS |
Rūta Kažemaka | LIELAS INFORMĀCIJAS PLŪSMĀ ATRAST PIEMĒROTĀKO STRATĒĢISKĀS ATTĪSTĪBAS VIRZIENU KOSMĒTIKAS NOZARES UZŅĒMUMAM |