16.maijā, Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes bakalaura studiju programmas "Vadības zinības" 3.kursa studenti viesojās Rīgas Motormuzejā. Mācību ekskursiju studentiem organizēja profesore Anda Batraga sadarbībā ar fakultātes absolventi un muzeja mārketinga speciālisti Aiju Baueri.  

Par to kā studentiem gāja mācību ekskursijā lasi 3. kursa studente Katrīnes Žukas rakstā

16.maija pēcpusdienā, kad Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes (LU BVEF) Vadības zinību bakalaura studiju programmas 3.kursa studentiem bija paredzēts atrasties fakultātes auditorijā, pasniedzēja prof. Anda Batraga vēlējās padarīt savu studentu mārketinga komunikāciju semināru par reāli praktisku ieskatu tajā, kā šīs komunikācijas strādā dzīvē. Sadarbībā ar mūsu pašu fakultātes absolventi Aiju Baueri, kura savu ikdienu jau vairākus gadus pavada starp spožu auto ieskautām izstāžu zālēm, mēs devāmies klausīties tajā, kā viņa ir tikusi un tiek vēl joprojām galā ar muzeja mārketinga spodrināšanu, lai tas sekmētu lielisku apmeklētāju atzinumu. Aija ir kļuvusi par Rīgas Motormuzeja speciālisti un mārketinga vadītāju.

Neticami, bet fakts – Aija ir viena vienīgā, kura strādā ar muzeja mārketinga veidošanu, izstrādāšanu un realizēšanu. Viņa arī bija tā, kas mūsu kursam sniedza aizraujošu prezentāciju par to, kas ir muzeja mārketings. Vairumam var šķist, ka muzejus neviens neapmeklē, ka tiem nav vajadzīgas reklāmas kampaņas un mārketinga budžets kā tāds, bet tā nu tas nav. Par cik muzeju lielākie konkurenti ir jebkas, kas ir brīvā laika pavadīšanas veidi, tad nemitīgi ir jāmeklē jaunas pieejas, kā piesaistīt un aizsniegt klientu. Nepietiek tikai ar ierakstu Facebook, ir jāmeklē kas jauns, kas piesaistošs, lai rastu interesi potenciālajā apmeklētājā.

Milzīgs apmeklētāju pieaugums, kas bija četras reizes lielāks nekā gadu iepriekš, bija 2016.gadā, kad tika pabeigta vērienīgā rekonstrukcija. 200 000 apmeklētāju gadā ir nebijis rādītājs, kas šobrīd strādā kā dzinulis muzejam,  lai šo līmeni saglabātu. Lai to izdarītu, ir jāieliek lielas pūles jaunu mašīnu izvietošanā, jaunu pieeju meklēšanā, lai padarītu apmeklētāju pieredzi kā kaut ko neaizmirstamu. Pēc rekonstrukcijas muzeja telpas ir ieguvušas jaunu elpu un izskatu kā tādu. Neskaitāmi interaktīvie līdzekļi, ar kuru palīdzību gan tūrists, gan mazs apmeklētājs, gan viņu vecāki var uzzināt daudz jauna, ir atrodami viscaur muzeja telpām. Lai parūpētos par klienta labsajūtu un muzeja mārketinga attīstību, pēc muzeja apmeklēšanas ir iespēja iegādāties suvenīrus un ieturēt gardu maltīti. Nākotnes komunikācijai arī ir izkalti plāni no Aijas puses, protams, bet tie vēl tikai sekos!

Jāsaka lielu paldies no kursa puses tieši mūsu pasniedzējai prof. Andai Batragai par to, ka sniedza mums iespēju iegūt ko vairāk arī ārpus lekciju telpām. Liels paldies arī Aijai Bauerei par emociju, entuziasma un gudrību pilnajiem stāstiem par muzeja mārketinga attīstību Latvijā. Ir skaidrs, ka muzeju darbība Latvijā tikai un vienīgi attīstīsies, jo to ļauj mūsdienu tehnoloģijas un LU BVEF absolventi.

 

Dalīties